REGULAMENTUL MAGAZINULUI ONLINE
Glosar de expresii folosite în Regulament:
1. Proprietarul și operatorul magazinului online care funcționează pe site-ul www.stainlesseurope.com este compania Stainless Europe la ul. Boryńska 4, 44-240 Żory, Polonia, înscrisă în Registrul Antreprenorilor al Registrului Judiciar Național KRS de către Judecătoria Raională pentru Cracovia - Centru din Cracovia, Secția XI Economică a KRS, sub numărul 0000350366, NIP 6793029437, REGON 121165026, cu un capital social de 150.000,00 PLN
e-mail: shop@stainlesseurope.com, tel. +48 660 621 705 denumită în continuare Stainless Europe.
2. Magazin Online - magazinul online care operează la adresa: www.stainlesseurope.com
3. Client – consumatorul sau antreprenorul care utilizează serviciile Stainless Europe.
4. Consumator – persoana care încheie un contract cu Stainless Europe (făcând achiziții în Magazinul Online) în scopuri care nu au legătură directă cu activitatea sa comercială sau profesională.
5. Antreprenor - persoana care încheie un contract cu Stainless Europe (făcând achiziții în Magazinul Online) în cadrul activității sale comerciale sau profesionale.
6. Bunuri – articolul oferit spre vânzare de Stainless Europe.
7. Comandă – comanda al cărei subiect sunt Bunurile care figurează în oferta Stainless Europe.
8. Formular de comandă - un formular disponibil pe Site-ul web prin intermediul căruia se fac comenzile de Bunuri.
9. Cont - contul personal al Clientului, care facilitează procedura de plasare a comenzii de Bunuri.
10. Adresa de livrare - adresa la care trebuie trimise corespondența și coletele poștale, adică ul. Boryńska 4, 44-240 Żory, Polonia
11. Depozitul Stainless Europe - punct de colectare personală a comenzilor, situat pe ul. Pszczyńska 140, 43-254 Warszowice, Polonia
12. Zi lucrătoare - orice zi de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale.
13. Cod civil - trebuie înțeles ca Legea din 23 aprilie 1964 Cod civil (Jurnal de Legi 1964, nr. 16, poz. 93).
I. Aplicarea prevederilor Regulamentului
1. Regulamentul se aplică contractelor încheiate cu Clienții Stainless Europe la distanță prin intermediul Magazinului Online.
II. Informații de bază
1. Proprietarul Magazinului Online și entitatea cu care se încheie contractul, este Stainless Europe.
2. Atât consumatorii, cât și antreprenorii pot fi Clienți ai Magazinului Online.
3. Vânzarea Bunurilor oferite de Stainless Europe are loc prin intermediul Magazinului Online.
4. Fiecare Client care plasează o comandă este obligat să se familiarizeze cu prezentul Regulament. Plasând comanda, Clientul confirmă că s-a familiarizat cu Regulamentul și își exprimă acceptarea acestuia în formularea obligatorie prin bifarea căsuței corespunzătoare de pe formularul de comandă și, de asemenea, depune declarația de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în scopurile de executarea corespunzătoare a contractului și realizarea comenzii.
5. Beneficierea de Magazinul Online este posibilă cu condiția ca sistemul TIC utilizat de Client să îndeplinească următoarele cerințe tehnice minime:
– Internet Explorer versiunea 10.0 sau mai recentă sau Mozilla Firefox versiunea 34.0 sau mai recentă
– rezoluție minimă a ecranului de 1024 x 768 pixeli
– software pentru deschiderea fișierelor PDF, doc.
III. Bunurile și prețul
1. Stainless Europe publică pe site-ul său informații despre caracteristicele esențiale ale Bunurilor și prețul acestora. Informațiile despre Bunuri și prețurile acestora prezentate pe Site-ul web se aplică numai Magazinului Online.
2. Toate prețurile afișate în Magazinul Online www.stainlesseurope.com sunt prețuri brute, exprimate în zloți polonezi (PLN). Stainless Europe este plătitor de TVA. La prețul Bunurilor trebuie adăugat costul de expediție.
3. Stainless Europe își rezervă dreptul de a modifica sortimentul aflat în oferta sa, inclusiv dreptul la retragerea și introducerea de Bunuri noi, desfășurarea și anularea campaniilor promoționale sau efectuarea modificărilor acestora. Prețul Bunurilor din Magazinul Online se poate modifica. Prețul la momentul plasării comenzii este obligatoriu pentru Client.
4. Stainless Europe își rezervă dreptul de autor asupra tuturor fotografiilor postate pe magazinul online www.stainlesseurope.com și interzice folosirea acestora în orice scop fără acordul autorului.
5. Bunurile Magazinului Online au fost introduse pe piață în conformitate cu legea, iar vânzarea lor se realizează în conformitate cu reglementările aplicabile.
6. Compania Stainless Europe este obligată să furnizeze toate bunurile livrate Clientului în cadrul Comenzii fără defecte fizice și juridice.
7. Magazinul nu este responsabil pentru efectele întâmplărilor accidentale, aflate în afara controlului său, și care au împiedicat sau au îngreunat executarea contractului, inclusiv defecțiuni ale sistemului, defecțiuni ale instrumentului de convertire a cursului PLN/EUR.
8. Secțiuni tăiate din material la depozit. În cazul în care cumpărați mai multe bucăți din același produs, veți primi secțiuni separate, dar este posibil ca acestea să fie tăiate la orice lungime după consultare. Graficele din licitație nu reprezintă suprafața reală a produsului. Țevile și barele sunt produse metalurgice, fabricate în conformitate cu standardele EN sau ASTM, destinate prelucrării ulterioare. Specificul fierăstrăului cu bandă folosit pentru tăiere nu garantează o suprafață perfect netedă a locului de tăiere. Toleranța de tăiere este -0/+5 mm. Toate caracteristicile care nu sunt enumerate în ofertă, sunt specificate în standardul corespunzător. Bunuri neprefabricate - nu fac obiectul prevederilor privind retragerea din contract.
9. Răspunderea Vânzătorului față de Cumpărător, indiferent de temeiul legal al unei asemenea răspunderi, este limitată la daune directe și reale.
10. Vânzătorul nu este răspunzător față de Cumpărător sau față de orice altă persoană pentru orice daune indirecte sau consecvente, cum ar fi pierderea financiară sau profitul pierdut, costurile cauzate de întrerupere a activității, pierderea producției sau limitarea capacităților de producție sau pentru orice alte daune care nu sunt direct legate de eveniment care cauzează prejudiciul, cum ar fi obligația de a plăti dobânzi sau de a suporta alte costuri suplimentare.
11. În fiecare caz, răspunderea totală a Vânzătorului este limitată la valoarea Comenzii la care se referă prejudiciul.
12. Orice răspundere suplimentară pentru daune care nu sunt menționate în mod expres în Regulament, este exclusă.
IV. Comanda Bunurilor
1. Comanda se plasează prin intermediul magazinului online prin completarea formularului de comandă, prin e-mail la următoarea adresă: shop@stainlesseurope.com, prin telefon la numărul +48 660 621 705 sau prin formularul de solicitare produs.
2. Persoana fizică care plasează o comandă trebuie să aibă peste 18 ani și să aibă capacitate juridică deplină. În cazul minorilor, este necesar acordul unui părinte sau tutore.
3. În cazul contractelor încheiate la distanță (în Magazinul Online), informațiile despre Bunuri din Magazinul Online, de ex. descrierile, prețurile sunt doar o invitație la încheierea unui contract de vânzare în sensul art. 71 din Codul civil, în conformitate cu termenii Regulamentului.
4. Procedura de achiziție include în special:
– selectarea Bunurilor comandate,
– furnizarea datelor Clientului necesare realizării contractului,
– posibilitatea de a alege între livrare sau colectare personală
– alegerea metodei de confirmare a tranzacției (factură, bon fiscal)
– alegerea metodei de plată,
– acceptarea prezentului Regulament,
– consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
– făcere de clic pe tasta din Magazinul Online „cumpăr și plătesc” sau cu un text echivalent.
Comanda se plasează prin completarea Formularului de comandă și furnizarea datelor necesare pentru realizarea corectă a comenzii (nume, prenume, adresă, adresa de e-mail etc.).
5. După plasarea comenzii, la adresa de e-mail furnizată de Client va fi trimisă informația că comanda a fost acceptată pentru executare și este în curs de procesare.
6. În cazul comenzilor plasate de către Client prin telefon sau e-mail, contractul se încheie în momentul în care Stainless Europe confirmă acceptarea comenzii. În cazul în care Consumatorul plasează o comandă telefonic, Stainless Europe va confirma Consumatorului, la adresa de e-mail indicată de acesta, termenii Comenzii, în special prețul, proprietățile Bunurilor și data realizării. Conținutul prezentului Regulament va fi atașat mesajului trimis.
7. În cazul în care Clientul este Consumator, cel târziu în momentul în care Consumatorul își exprimă voința de a fi legat printr-un contract la distanță, Vânzătorul va furniza Consumatorului informațiile prevăzute la art. 12 alin. 1 din Legea din 30 mai 2014. privind drepturile consumatorilor (Jurnal de Legi 2014, poz. 827). Îndeplinirea acestei obligații are loc prin familiarizarea Consumatorului cu conținutul prezentului Regulament înainte de plasarea comenzii.
8. Clientul poate alege forma de livrare dintre cele afișate în coșul de cumpărături sau de colectare personală la Depozitul Stainless Europe. Timpul de execuție a comenzii (trimiterea produselor sau pregătirea acestora pentru colectarea personală) este de până la 3 zile lucrătoare după ce plata din partea cumpărătorului a fost creditată.
9. Clientul poate plăti comanda și livrarea prin una dintre metodele de plată enumerate, disponibilitatea finală a unei anumite metode de plată depinzând de moneda în care Clientul face comanda:
- Prin intermediul platformelor de plată:
- Card de plată, transfer electronic prin intermediul sistemului extern de plăți imoje, operat de compania ING Bank Śląski S.A. cu sediul social în Katowice.
- Transfer instantaneu / BLIK / Apple Pay în cadrul Shoper Payments (furnizorul de servicii de plată este Blue Media S.A.).
- Przelewy24 - plățile electronice și cu cardul sunt gestionate de serviciul Przelewy24, utilizat de compania PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, tel. (61)847-52-64, fax: (61)847-08-38, adresa site-ului: www.przelewy24.pl, e-mail: serwis@przelewy24.pl.)
- Dotpay
- Klarna (Sofort)
- Paypal
- PayU
- tradițional către un cont bancar în una dintre valute (PLN,EUR,USD,CZK,GBP,SEK,NOK,RON)
9a. În cazul în care clientul alege să plătească prin transfer bancar sau prin card de plată, timpul de procesare a comenzii se calculează de la data creditării contului bancar sau a contului de decontare al vânzătorului.
9b. Prin efectuarea plății prin transfer bancar internațional tradițional, clientul este de acord să plătească costurile de gestionare a transferului. Clientul va îndeplini această condiție prin comandarea unui transfer SEPA sau OUR în sistemul său bancar. Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge o plată care îi va debita contul cu costurile de manipulare a transferului (adică SHA, BEN).
9c. În cazul în care este necesară o rambursare pentru o tranzacție efectuată de către Client cu un card de plată, Vânzătorul va efectua rambursarea în contul bancar atribuit cardului de plată al Clientului.
9d. În cazul în care este necesară o rambursare pentru o tranzacție efectuată de un Antreprenor care utilizează Paypal sau o altă platformă care percepe un comision, comerciantul va rambursa suma minus comisionul perceput de intermediar.
10. Livrările Bunurilor se efectuează în toată țara, prin firme de curierat. În cazul livrării Bunurilor către țările Uniunii Europene, costul de expediție este majorat cu taxe suplimentare.
11. La ridicarea coletului, în prezența curierului, acordați o atenție deosebită conținutului și stării a coletului. În caz de deteriorare a coletului în timpul transportului, Cumpărătorul este obligat să solicite întocmirea unui proces-verbal de daune în prezența curierului sau să solicite curierului să înregistreze obiecțiunile la primirea coletului, iar apoi să întocmească imediat un proces-verbal de daune în conformitate cu procedura electronică folosită de firma de curierat. În cazul în care aceste activități sunt omise, plângerile privind deteriorarea bunurilor în transport nu vor fi luate în considerare din cauza incapacității de a urmări în continuare în mod eficient pretenții împotriva companiei de curierat.
V. Conformitatea bunurilor cu contractul și reclamații
1. Compania Stainless Europe răspunde în temeiul garanției legale pentru defectele fizice care existau la momentul în care riscul a trecut la cumpărător sau care au rezultat dintr-o cauză inerentă articolului vândut în același timp și pentru neconformitatea bunurilor cu contract. Perioada de garantie legală este de 2 ani de la data realizării comenzii.
2. În cazul anunțării unor reclamații în temeiul garanției legale și al nerespectării Bunurilor cu contractul, Bunurile achiziționate trebuie retrimise la Adresa de livrare împreună cu dovada achiziției și descrierea reclamației (lipsa dovezii de cumpărare nu împiedică plângerea să fie luată în considerare).
3. După primirea reclamației și a Bunurilor care fac obiectul reclamației, Stainless Europe va examina reclamația în termen de 14 zile și va trimite Clientului un răspuns la adresa poștală sau adresa de e-mail indicată de acesta. Lipsa de luare a atitudinii față de reclamație anunțată în termenul menționat mai sus va fi considerată drept acceptarea reclamației. În cazul în care este necesar să se efectueze o expertiză sau să se ia o poziție de către distribuitorul/producătorul Bunurilor - Clientul va fi informat că termenul limită de examinare a reclamației poate fi prelungit. Pentru a respecta termenul limită, este suficient să se trimită scrisoarea prin poștă. În cazul în care reclamația este acceptată, aceasta va fi realizată în termen de 14 zile de la luarea deciziei cu privire la legitimitatea acesteia.
4. Garanția se acordă numai în cazul în care odată cu eliberarea Bunurilor a fost eliberat un document de garanție și numai în condițiile specificate în acest document.
5. Dreptul menționat mai sus se aplică, de asemenea, unei persoane fizice care încheie un contract direct legat de activitatea sa profesională, în cazul în care din conținutul contractului respectiv reiese că acesta nu are un caracter profesional pentru persoana respectivă, în special din obiectul activității sale profesionale, disponibil pe baza dispozițiilor din Registrul central și a informațiilor privind activitatea profesională.
VI. Retragerea din contract
1. Clientul care este Consumator are dreptul de a se retrage din contract în privința comenzilor la distanță, fără a indica un motiv, în termen de 14 zile de la data livrării Bunurilor către Client, iar regulile detaliate de exercitare a dreptului de a se retrage din contract și modelul declarației de retragere din contract sunt prezentate în Anexa 1 la Regulament. Consumatorul este obligat să suporte singur costurile de returnare a Bunurilor către Stainless Europe.
2. Clientul Întreprinzător care face achiziții în scopuri legate de activitatea sa comercială, dar care nu au caracter profesional pentru Client, are dreptul de a se retrage din contract în cadrul comenzilor la distanță, fără a indica vreun motiv, în termen de 14 zile de la data livrării Bunurilor către Client, iar regulile detaliate de exercitare a dreptului de retragere și modelul de declarație de retragere sunt prezentate în Anexa nr. 1 la Regulament. Clientul este obligat să suporte singur costurile de returnare a Bunurilor la Stainless Europe.
3. Stainless Europe îl informează pe Consumatorul că nu este parte la codul de bune practici.
VII. Protecția datelor cu caracter personal
1. Datele cu caracter personal ale clienților sunt prelucrate pe baza reglementărilor aplicabile, respectiv Legea privind protecția datelor cu caracter personal (Jurnalul de Legi din 2002, nr. 101, poz. 926, cu modificările ulterioare) și Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/ din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, precum și de abrogare a Directivei 95/46/CE (GDPR) - de la data intrării în vigoare a Regulamentului.
2. Datele personale vor fi utilizate în scopurile de realizare a contractului și nu vor fi puse la dispoziția altor destinatari. Aceste date sunt prelucrate în baza art. 23 alin. 1 pct. 3 din Legea privind protecția datelor cu caracter personal și art. 6 alin. 1 lit.b din GDPR - de la data aplicării acestuia. Datele vor fi stocate până la expirarea pretențiilor Clientului rezultate din contractul încheiat.
3. Clientul are dreptul de a accesa datele sale și dreptul de a le corecta, rectifica, șterge, limita prelucrarea, dreptul de a transfera datele, dreptul de a ridica obiecții.
4. Clientul are dreptul de a depune o plângere la organul de supraveghere atunci când consideră că prelucrarea datelor sale personale încalcă prevederile privind protecția datelor cu caracter personal.
5. Datele nu vor fi supuse prelucrării automate, inclusiv profilării.
6. În cazul în care Clientul își dă consimțământul în mod expres, datele personale vor fi prelucrate în scopul marketingului direct al produselor oferite spre vânzare. În acest caz, Clientul are dreptul de a-și retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării care a fost efectuată pe baza consimțământului acordat înainte de retragerea acestuia. În acest caz, datele sunt prelucrate în baza art. 23 alin. 1 pct. 1 din Legea privind protecția datelor cu caracter personal și art. 6 alin. 1 lit.a din GDPR - de la data aplicării acestuia. Datele vor fi stocate până când Clientul își retrage consimțământul.
7. Operatorul datelor cu caracter personal este Stainless Europe.
8. Stainless Europe declară că înainte de a începe prelucrarea datelor, va lua măsuri tehnice și organizatorice pentru a securiza datele cu caracter personal încredințate. Stainless Europe declară că dispune de mijloace adecvate, inclusiv de garanții corespunzătoare, care să permită prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii din 29 august 1997 privind protecția datelor cu caracter personal (Jurnalul de Legi din 2002, nr. 101, poz. 926, cu modificările ulterioare). – și a Regulamentului Ministrului de Interne și Administrație din 29 aprilie 2004 privind documentarea prelucrării datelor cu caracter personal și condițiile tehnice și organizatorice pe care trebuie să le îndeplinească dispozitivele și sistemele informatice utilizate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (Jurnal de Legi Nr. 100, poz. 1024).
VIII. Dispoziții finale
1. Toate drepturile asupra magazinului online www.stainlesseurope.com, precum și asupra materialelor (fotografii și descrieri) plasate în magazinul online www.stainlesseurope.com sunt rezervate. Fără acordul deținătorului drepturilor de autor și al autorului magazinului online www.stainlesseurope.com, nicio parte a acestei publicații nu poate fi multiplicată, copiată, reprodusă sau stocată în sistemele de căutare sau plasată pe un alt site web. De asemenea, nu poate fi transmisă sub nicio formă sau prin orice mijloc electronic sau mecanic, prin fotocopiatoare, pe CD-uri sau în orice alt mod disponibil din punct de vedere tehnologic.
2. În problemele care nu sunt reglementate de aceste regulament, se aplică prevederile legislației poloneze.
3. Soluționarea oricăror litigii apărute între Stainless Europe și Clientul care este Consumator, va fi supusă instanțelor competente în conformitate cu prevederile relevante ale Codului de procedură civilă. De asemenea, Stainless Europe îl informează pe Consumatorul că este posibil să se apeleze la mecanisme extrajudiciare de soluționare a litigiilor și la proceduri de despăgubire, inclusiv arbitraj, mediere și proceduri amiabile, ale căror reguli de conduită și acces la proceduri sunt determinate de centrele competente de arbitraj, mediere și proceduri amiabile și în conformitate cu reglementări separate.
4. Soluționarea oricăror litigii apărute între Stainless Europe și un Client care nu este Consumator, va fi supusă instanței competente pentru sediul Stainless Europe.
5. Niciuna dintre prevederile Regulamentului nu limitează drepturile Consumatorului care îi revin conform prevederilor legii aplicabile pe teritoriul Republicii Polone. În cazul constatării existenței unei dispoziții care încalcă aceste drepturi, se aplică prevederile legii în vigoare pe teritoriul Republicii Polone, în special Codul civil și Legea din 30.05.2014 privind drepturile consumatorilor (Jurnal de Legi din 2014, poz. 827).
6. Regulamentul actual este publicat în magazinul online www.stainlesseurope.com și livrat gratuit Clientului (pe cale electronică) la cererea acestuia. Clientul poate accesa oricând prezentul Regulament prin link-ul disponibil în magazinul online www.stainlesseurope.com și îl poate descărca și imprima.
7. Regulamentul poate fi modificat, caz în care fiecare Client va fi informat despre conținutul modificărilor aduse Regulamentului prin postarea de către Stainless Europe pe pagina principală a Magazinului Online a unui mesaj despre modificarea Regulamentului, care va conține o listă de modificări la Regulament și menținerea acestor informații pe pagina principală a Magazinului Online pentru o perioadă de cel puțin 14 zile calendaristice succesive, iar Clienții care au Cont vor fi înștiințați suplimentar de către Stainless Europe prin trimiterea de informații care conțin o listă cu modificările aduse Regulamentului, la adresa de e-mail indicată de aceștia în formularul de înregistrare.
8. Regulamentul intră în vigoare la 21.02.2018 și se aplică comenzilor încheiate după această dată.
Anexa 1.
Informații pentru consumator cu privire la exercitarea dreptului de retragere din contract
Instrucțiuni pentru consumator cu privire la dreptul de retragere din contract
Clienții care sunt consumatori în sensul Legii din 23.04.1964 Codul civil au dreptul de a se retrage din prezentul contract în termen de 14 zile fără a indica niciun motiv.
Dreptul de retragere dintr-un contract încheiat în afara spațiilor antreprenorului sau de la distanță, nu se cuvine Consumatorului în cazul contractelor în care obiectul serviciului este un articol neprefabricat, produs conform specificației consumatorului sau care servește satisfacerii nevoilor individuale ale acestuia.
Termenul de retragere din contract expiră după 14 zile din ziua în care ați intrat în posesia bunurilor sau în care un terț, altul decât transportatorul și persoana indicată de dvs., a intrat în posesia bunurilor.
Pentru a vă exercita dreptul de retragere din contract, trebuie să informați Stainless Europe - Adresa de livrări: ul. Boryńska 4, 44-240 Żory, Polonia, shop@stainlesseurope.com despre decizia dumneavoastră de a vă retrage din acest contract printr-o declarație fără echivoc (de exemplu, printr-o scrisoare trimisă prin poștă).
Puteți folosi modelul de formular de retragere, care este inclus în Anexa 2 la Regulament, dar acest lucru nu este obligatoriu.
Pentru a respecta termenul limită de retragere din contract, este suficient să trimiteți informație privind exercitarea dreptului dumneavoastră de retragere din contract, înainte de termenul limită de retragere din contract.
Dacă vă retrageți din prezentul contract, vă vom rambursa toate plățile primite de la dvs., inclusiv costurile de livrare a bunurilor (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de dvs., alta decât cel mai ieftin mod de livrare standard oferit de către noi), imediat și în orice caz nu mai târziu de 14 zile de la ziua în care am fost informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă exercita dreptul de retragere din prezentul contract. Vă vom rambursa plata folosind același mod de plată pe care l-ați folosit în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care ați convenit în mod expres altfel.
În orice caz, nu veți suporta nicio taxă în legătură cu acest retur, cu excepția costurilor de retrimitere a bunurilor la Stainless Europe.
Stainless Europe poate amâna rambursarea plății până la primirea bunurilor returnate sau până când este furnizată dovada returnării acestora, în funcție de care dintre evenimente survine primul.
Vă rugăm să retrimiteți sau să ne transmiteți bunurile primite la adresa de livrări: ul. Boryńska 4, 44-240 Żory, Polonia, imediat și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile din ziua în care ne-ați informat despre retragerea din prezentul contract. Termenul limită este respectat dacă ne retrimiteți înapoi bunurile înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Va trebui să suportați costurile directe ale returnării bunurilor.
Sunteți responsabil doar pentru scăderea valorii bunurilor rezultată din utilizarea acestora într-un mod diferit decât era necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
Anexa 2.
Declarație de retragere pentru clienții privați (pentru produsele prefabricate)